- Mejrovo Walter Scott 1
-
-
Zdravím všechny milovníky vozů ŠKODA, hlavně těch dříve narozených!
-
- Jak to všechno začalo:
-
Tahle stará dáma se narodila roku 1973, takže už má něco za sebou (dokonce
i dva starty jako soutěžní auto) a bohužel je to na ní stále víc a víc
vidět. Před třemi lety jsem jí dostal od svého dědy, který jí měl jako
klenot pěkně v garáži. Potom si koupil Favorita a moje zlatíčko muselo jít
pěkně do dešťů a mrazů. Zřejmě na truc se začala měnit. Modré barvy
ubývalo a rezu přibývalo (měl jsem opravdu strašnou radost…). Rez pokryl
snad každý díl karoserie. Musel jsem tedy razantně zakročit. Nová kapota a
nové přední blatníky byly nezbytně nutné. Ale bohužel pro mě a pro mé
auto je tu jedno velké omezení a to jsou finance.
Rád bych ze staré dámy udělal mladou atraktivní slečnu za kterou se každý
otočí, ale to zatím nehrozí. Třeba časem, kdo ví?
-

- MOTOR:
- Š110 převrtaný na 120. Žádné rekordy se s tím nikdy trhat
nebudou, ale nejede to špatně. Také je tam drobná úprava sání a startér
z Felicie.
-
VÝFUK:
- Sháněl jsem tlumič z dieslové Feldy, ale nakonec jsem použil
tlumič z Kadetta, dvojitá koncovka (bublá opravdu hezky)
-
INTERIÉR:
- Sedačky z Lancie, sportovní volant, Al pedály, samonavíjecí
pásy (Felicie), otáčkoměr místo popelníku
-
-

-
- AUDIO:
- V mém případě je docela velká nadsázka vůbec slovo audio
používat. Rádio jsem vyšmelil od kamaráda za 200,- Kč a repráky MTC za
Startky (34 Kč). Ale hraje to docela hezky.
-
-
EXTERIÉR:
- Přídavné mlhovky WESSEM + kryty Hella, zrcátka kapky
Beskyd, polepy, střešní okno, mimochodem je to ukrutný vynález, v létě
super, ale nesmí pršet…
Kola – klasika škodovácký ráfky 13" v bílé barvě, brzdy jsou
nabarvené červeně.
Pneu – BARUM 185/60 R13 (sedí jako přibitý)
-
-

-
Závěrem:
-
Je to klasická kilice na které se hodně podepsalo několik zim, sůl a ostřejší
zacházení. Ale mam ji rád...
-
-
Plány do budoucna:
-
Výměna zadních blatníků, prahy, dveře, nový lak (asi bych tam dal červenou)
a nějaký pěkný kola nejlépe Apolla, ale to je opravdu hodně do budoucna.
-
Před cestou do Běšin s Lukyho Rapidem
-

-
Naše kolona cestou do Běšin
-

-
-
- U motorestu v Neznašovech těsně před Běšinama
-
-

-
-
-
- Běšiny - Podzim 2004
-
-

- Běšiny - Podzim 2004 Závody
-
-

-
- AKTUALIZACE:
- Byla neděle a já jako každou neděli jel se svou škodulí do práce. Bylo
docela hezky akorát malinko zapršelo, ale pak zase bylo hezky. Už mě chybělo
jenom poslední odbočení doleva. Je to pěkná zatáčka a dá se jezdit dost
ostře. Je do ní dobře vidět a je poměrně široká (pro mě bohužel nebyla
až tak široká jak bych potřeboval). Jel sem asi 90 km/h, před zatáčkou
sem dal trojku a šel na brzdy, bohužel méně než bylo zapotřebí, následoval
smyk a bokem do obrubníku. Postavili jsme se na dvě kola a vrátili se hned zpátky.
Byla to pořádná šleha.
Vypnul jsem motor a vystoupil z auta, abych šel zjistit škody. Děsil jsem se
toho co mě čeká na druhé straně auta. Obešel jsem ho tedy a s hrůzou
nakouknul. Taky, že jo. To nejhorší asi bylo ulomené kolo (zrovna koupené
Apollo), obě proražené gumy, zadní blatník byl taky lehce bouchlej, dále
práh a poloosa. Přehodil jsem tedy to ulomené kolo za rezervu a šel se strašnou
náladou pracovat.
Druhý den jsem odtah svého miláčka do dílny. Rychle na zdviž a prozkoumání
podvozku. Následovala výměna poloosy. Když to bylo hotové, vyrazil jsem na
zkušební jízdu s tím, že auto pojede jako by se přece vůbec nic nestalo.
Opak byl pravdou. To, že sem točil volantem bylo autu skoro jedno a jelo si
tak nějak kam samo chtělo. Také převodovka byla silně otřesena jelikož (zřejmě
jako pomsta) nešla řadit dvojka a zpátečka.