- Historie tohoto vozu se začala psát v roce 1987, kdy byl
vyroben v Mladé Boleslavi. Je to Škoda
120 L
nyní Škoda 120 EVO II El Bouda 3). Já jsem druhým majitelem a
koupil jsem jí v bazaru 25. září 2004. Byla v originálním
stavu a mělo najeto kolem 22 tis. Stála mě 24000 Kč. První
majitel byl důchodce, takže byla ve skvělém stavu. Akorát pravá
přední část byla opravena po nehodě ale kompletně vč. laku a
byl ťuklý levý zadní blatník. Auto bylo ještě původním
majitelem vybaveno 5ti kvaltem (nejspíš ještě v autosalonu,
je i zapsán v TP) a tažným zařízením. Kdysi tam bylo i rádio,
co prozradili kabely od repráků, část panelu a asi metrová anténa.
-
-
- Myslel jsem si, že kromě běžné údržby nebudu muset s autem
nic dělat (plechařina…), ale nakonec to dopadlo jinak.
- Po koupi došlo k výměně oleje a seřízení motoru. Ten asi
nepoznal ostřejší jízdu, druhý stupeň karburátoru byl zatuhlý
a nefungoval.
- Asi 14 dní po koupi se konal sraz v Běšinech (podzim 2004),
tak jsem s kámošem (Luky, Mejra, Maňas, Krysa a Sumec)
vyrazil. Na autě přibyla pouze stříbrná clona na čelním okně,
jmenovka na bočním okně a sériové kryty klik nahradili hladké z favorita.
A při převodu jsem si vyměnil SPZtky.
-
-
- Po srazu jsem namontoval sportovní volant nejasného původu a
sundal jsem ten giganticky dlouhej prut z antény :o) Volant údajně
pochází z nějakého německého závodního auta, poté byl přes
bronzovou nábu namontován do 110R a pak přes několik majitelů
doputoval až ke mně. Já ho měl taky do Erka, ale po prodeji jsem
ho po úpravě náby dal do 120. Středovou matku kryje dřevěná
krytka se škodováckým znakem. Někdy v listopadu jsem koupil zimní
gumy (Debica Frigo) a palubovku z Rapida. Ta dostala výplně z hliníkového
slzičkového plechu a po vánocích se stěhovala do auta. Zanedlouho
po palubovce se naskytla možnost koupit WRC křídlo a tak jsem neváhal
a koupil ho. Pak ještě přední masku od Martínka a bílé kryty předních
a bočních blinkrů. Na auto se to dostalo taktéž po vánocích. A
protože jsem byl celý rok hodný, Ježíšek mi přinesl rádio a
repráky :o) A tak mě po Silvestru čekala montáž. Repro jsou třípásmové
ovály Mac Audio umístěné na dřevotřískovém zadním platě,
které je potaženo kobercem a rádio Panasonic CQ-C 1300AN. Anténa z
Felicie se zabydlela v zadní části střechy.
- Pak jsem si spokojeně jezdil až do 4. února 2005. To jsem dostal
smyk na náledí a poslal auto přes střechu do lesa. A pak mi začalo
období víkendů v dílně, často jsem si bral "dovolenou"
i ze školy abych s prací drobet hnul :o) Po bouračce mi zůstaly
zdravý čtvery dveře, zadní čelo, jeden zadní blatník, zadní nárazník,
přední okno, maska, blinkry a jedno světlo. Ze druhého se nárazem
odlepilo sklo, ale jinak mu nic nebylo. Zbytek karoserie včetně střechy
KO. Odneslo to i křídlo. Jako bonus se ještě o pařez urazilo
spodní rameno na přední nápravě a horní mírně změnilo tvar.
Zbytek auta přežil. Naštěstí mi strejda poskytl azyl u něj v
autoservisu, takže jsem mohl dělat hezky v teple a navíc vybaven CéOčkem
a dalším potřebným nářadím. Chtěl bych mu za to moc poděkovat
a hlavně rodičům za poskytnutí finančních prostředků, bez nichž
by to nešlo.
-
-
-
- Měl jsem v plánu jet si opraveným autem pro vysvědčení, což
se podařilo. Poprvé jsem vyjel 27. června. Když se opravy chýlily
ke konci, začaly se vymýšlet drobné úpravy. A tak byly zavařeny
a zacínovány okapničky na střeše a průduchy na „C“ sloupcích
a zadní čelo nahrazeno čelem ze Škody 130 ve kterém byly pod světly
vyřezány otvory. Jinak zůstala karoserie bez úprav. Pak se auto
odebralo do lakovny. Původně mělo dostat zelený lak, po prostudování
vzorníku a doporučení lakýrníka byla vybrána modrá barva ze
vzorníku BMW (no, já osobně jí tedy na baworu nikdy neviděl, ale
škůdce sluší).
- Nalakovány navíc byly i kryty klik, plast ze zadní kapoty a zrcátka
Beskyd sport, která nahradila původní. Pak už mě čekala ta příjemná
práce-nastrojování. Auto navíc dostalo zadní bílé lampy, zadní
mlhovky dostaly bílé kryty z couvaček, na přední masce přibylo
„véčko“ z Fabie RS a přední sklo dostalo fóliovou clonu v
barvě.
-
- Na přední kapotě jsou závodní hliníkové rychlouzávěry a
vzadu gumové rychlouzávěry. Ale na obou kapotách zůstaly i origo
zámky, přece jen se dnes dost krade :o) A zadní okno ozdobila nálepka
skodateamu. Zadní sedačky jsem vyměnil za rapiďáckou a po bouračce
se na auto již nevrátil závěs, ten se odebral do věčných lovišť
:o) Ještě byly nataženy nové brzdové trubky.
- Vevnitř přibyly ipury na dveřích, zadní sedačka fialová z rapida
a přední béžové sedačky z Rapida.
- Zhruba čtrnáct dní po dodělání auta jsem roztahoval kámošovo
auto, on to „ňák neukočíroval“ a naboural do mě zezadu.
Odneslo to naštěstí jen zadní čelo, který jsem vyklepal a zadní
nárazník, respektive jen výztuha, která se zlomila, plasty zůstaly
zdravý.
-
-
- Pak došlo k montáži otáčkoměru a plastový podklad budíků
nahradil taky slzičkový alu plech.
- Koncem srpna 2005 jsem se vypravil do Prahy pro kola. Jsou značky
Intra, 6X13, ET 28, rozteč 4X100. Pochází údajně z nějakého
starého BMW. Původně na nich byly pneu 165/70 Firestone F-
580 a
Michelin Energy a na autě byly namontovány přes
2,5 cm
podložky se změnou rozteče. Dnes už jsou podložky jen vzadu a ve
předu jsou převrtané náboje. Obouvají nyní pneu Barum Brilantis
165/70.
-
-
- 16.9.2005 mi ukradli rádio. Auto ani nevyháčkovali ale rozbili
trojúhelníkový okno u PP dveří. Navíc rozlámali i středový díl
palubovky.
- Nové autorádio jsem koupil 25.10. Je to opět Panasonic ale novější
typ: CQ-C1301NE.
- Zimu 2005 bylo auto odstavené abych ho neničil v soli. Plánoval
jsem to i do dalších let, ale kvůli dojíždění do práce auto
letošní zimu (2006) jezdilo.
- V červenci 2006 došlo k montáži LPG zařízení BRC
(denně dojíždím do Plzně do práce, cca.
20 Km
). Nejdřív jsem se tomu bránil, ale dnes mám na plyn najeto cca.
15000 a
nemůžu si to vynachválit.
- V srpnu 2006 jsem namontoval přídavná světla Wesem(2x dálkové
a 2x mlhovky). Přes ně jsou kryty Hella.
-
-
- A v dubnu 2007 byly namontovány přední fialové sedačky z Rapida.
To je zatím poslední změna. Podvozek a motor je zatím sériový,
ale ve stodole už čeká origo 136 z Rapida. Motor je přidřenej
na klice, takže ho čeká přebroušení a asi kompletní přetěsnění
+ co bude třeba. K němu bych chtěl příčný výfuk a svody od motoru 4-1.
-
-
- Co se týká podvozku, časem bych chtěl namontovat kompletně
vyztuženou přední nápravu se čtyřpísty, zadní vyztuženou úhklovku
a pružiny a tlumiče dle 130L/A nebo HP a možná zadní kotouče. A
chtěl bych auto oficiálně přestavět na 136ku.