- Lukyho Rapid
-
- Dovolte abych Vám představil svoje přibližovadlo: ŠKODA RAPID 136, rok výroby
1989. Hned na začátek však podotýkam, že auto mam na běžný ježdění (v
zimě běžně naložím zahrádku s prknama, bandu kámošů, termosku s grogem
a jedem na hory), takže asi neni uplně dokonalý, ale lepší než drátem do
oka, ne? :)
-
-
- HISTORIE
Auto jsme koupili 30. dubna 2002, takže si jistě dovedete představit ty
oslavy večer u májky. Teda aspoň kluci mi dodnes tvrdí že jsme ho pořadně
zapíjeli, ale já si stejně myslím že kecají, to bych si přece musel
pamatovat, kdybych nějak hodně pil, no né?! :) Jsem (teda vlastně táta je,
v době koupě mi ještě nebylo 18) druhý majitel, ten první byl pán už v téměř
důchodových letech, co si šel prý původně koupit favorita kterýho zrovna
neměli na skladě, tak koupil rapida (uf, ještě že tak). Vzhledem k jeho věku
(toho pána, samozřejmě :) je jasné že auto je ve velmi slušném stavu (i
když teď už pomalu pučí rez kam až oko dohlédne, naštěstí jenom
povrchové díly, takže to vždycky seškrábnu, máznu kitem a následně
barvou). Největší problém byl rozhýbat druhou klapku na karburátoru, kterážto
nejspíš nebyla původním majitelem otevřená pěkných pár let. Jediná
vada na kráse je že mu auto kdysi ukradli a následně mu ustlali ve strouze,
takže se majiteli naštěstí vrátilo zpátky. Následně provedena nepříliš
kvalitní oprava předku a levého boku, ale na první pohled to neni moc znát.
Já s autem najel tak 1500 km a motor začal jít tak na 3,5 válce (hlavně za
studena, to fakt znělo jako pumpa na sr*čky :) Následoval výměna vylámaných
pístů za nové. Pak jedné zimy se mi trošku ohnul zadní ráfek o obrubník.
A s ním i celé zavěšení PZ kola. Úsměvné je to že auto pár dní předtim
absolvalo štelování sbíhavosti na laserové geometrii. A najednou byla rozbíhavost
zadní nápravy tak 3 cm. Naštěstí to odnes jenom ráfek a příčka převodů
(v místě uchycení úhlového ramena). Asi před půl rokem se mi při jízdě
ve vesnici, na 4, asi tak 2500 ot. najednou zastavil motor. Diagnóza: zadřená
ojniční šála na klice, můra jedna. Takže teď jezdim na motor co máme připravený
do tisícovky, co je zrovna ve vývoji a přemýšlíme co dál...
-
- ÚPRAVY:
-
Motor
Minulý: originál favorit 136, s novými písty (ty starý se rozpadly -
jak se to mohlo stát?! :), lehce snížená zrepasovaná hlava, před nedávnem
však zklamalo mazání a motor se "lehce" přidřel na klice. Jen tak
mimochodem, ty nový písty byly zase pěkně rozdrobený (měly najeto tak
11000 km)
Současný: favorit po repasi (cca 3000 km), pouze lehce snížená hlava
(ze starého motoru), na viditelných místech vyleštěný blok
Budoucí (snad): do původního bloku naskládat nové, případně přebroušené
díly + vačice 260°, odlehčit setrvačník, vyvážit.
-
- Výfuk
Dřív značky "Samodomo", typ "Co dům dal" (rezonátor z
felicie 1,9 D), teď nově podélný laděný výfuk od p. Hlušičky z
Boleslavi - je moc prima (teda ten výfuk :), super zvuk, a ani to netrhá uši
tolik jako ten původní
- Podvozek
Přední náprava: zrepasovaná, opískovaná a nametalizovaná (bohužel
nezesílená), origo pružiny poladěné karboflexou o půl závitu (to je málo,
chci ještě trochu přibrat, aby v přednim i zadnim lemu bylo stejně místa).
Zadní náprava: v původnim stavu, zachovalá úhlová ramena, takže
kola mají jenom mírný negativ (né jako je kolikrát vidět jinde), brzdové
válečky prům. 22mm
Přitvrzené nové originální tlumiče. Zatim si na ně nemůžu stěžovat,
uvidíme jak dlouho vydrží
Do budoucna: Dozadu podložky, cca. 1,5 - 2 cm (jen tak mimochodem, nepřekáží
náhodou někomu doma? :), vzadu navrtat brzdové štíty pro lepší odvětrání
+ náfuky k těm díram (myšlenku kotoučů vzadu jsem zase rychle vypudil), MOŽNÁ
větrané přední kotouče, ale moc tomu nevěřim, vyztužit nápravu a
implantovat silnější stabilizátor
-
- Kola
LETNÍ
ATS Classic 15"x5,5" se "správnou" roztečí (4x130), pneu
SAVA (ty byly nejlevnější :) 195/50

-
- ZIMNÍ převařené 13", pneu DEBICA (hádejte co rozhodlo o jejich koupi :)
165/70
-
- Interiér
Sedačka SPARCO Sprint (resp. replika), puštěná asi o 7 cm dólů mezi
pojezdy (teď už nešoupu vlasama o strop), tříbodový pás SPARCO, u
spolujezdce je všechno původní, přece jenom co když budu chtít svezt pár
stopařek, vždyť by nemohly vlézt dozadu :), volant prům. 30 cm (původem tušim
z trabanta (?!)), AL nába cca. 7 cm, dobové rádio MTC s repráčky téže značky
pod palubkou, za zadními sedadly box značky FILSON (2x basový, 2x výšky, 2x
bassreflex) - za 600,- v TESCU, nekup to, žejo..., řadička zkrácená a ohnutá
dozadu s hliníkovou hlavicí se znáčkem vyrobenou podle vlastního návrhu,
zahozený popelník, nahrazen hodinami a vypínači od rampy, voňavý stromeček
:)
-

-
- Do budoucna: Přístrojovku nechat naflockovat, zkombinovat s trochou
karbonovýho polepu, totálně předělat kapličku s budíky (detaily zveřejnim
až na fotce - pokud vůbec ovšem k této úpravě někdy dojde :), dát kulaté
budíky s chromovým rámečkem, ciferníky prosvítit skrz (podle návodu tady
někde na stránkach), jiná sedačka (SABELT RACER - má delší opěradlo,
SPARCO je na mě moc krátká)
-
-
- Exteriér
Průbežně přibývající rez skoro všude, vepředu světelná rampa z nerezu
vlastní výroby, 2x dálková a 2x mlhová světla značky WESSEM, v dálkových
modré parkovačky přes vlastní vypínač (plánuju je i do mlhovek), vzadu
decentní křidýlko s brzdovým světlem, fólie na přednim okně, očouzený
kousek hliníkového plechu na nárazníku nad výfukem
Do budoucna: Pokud si auto necham, což asi jako že jo, a pokud se toho
dožije, tak komlet oprava plechařiny (hlavně přední blatníky, čelo, zadní
lem), bílé blinkry, vyříznout nějakou tu díru do zadního čela a snad i
do zadní kapoty, jinší přední masku, dozadu křídlo - hrazdu, nový lak,
folie na okna, ...
-

-

-
-
- JARO 2004
-
-
- CO JE NOVÉHO
- Konečně jsem dokončil to po čem jsem tak dlouho toužil - flockovaná palubní
deska a pár nezbytných úprav. Budíky jsou zatím ve stadiu vývoje, ve finální
verzi budou mít bílé polepy, chromový rámeček a budou modře podsvíceny.
V kapličce budou jenom tři budíky - uprostřed velký (eRkový) otáčkoměr
se signalizací přetočeného motoru pomocí diody a po stranách tachometr a
budík s kontrolkama ze 105ky. Palivoměr a teploměr jsou přemístěny (bohužel
prozatím nezapojeny) nad panel s rádiem a vytočeny doleva na řidiče (tedy
na mě). Tím pádem jsem byl nucen z nedostatku místa zrušit dva otočné vypínače
a nahradit je páčkovými hned pod těmi od rampy. Neflockované části jsou
polepeny samolepkou s imitací karbonu.
-

-

-
-
- takhle to bude vypadat v kapličce s budíky

-
- Podzim 2007 sraz Běšiny a 2.místo v Závodu o pohár Škodateamu
-

-